Działanie Stowarzyszenia Rozwoju Wsi Lewniowa „ Z Nami Łatwiej” zrealizowane w 2017 r.
1. Stowarzyszenie zakończyło realizację projektu pn. „Szkoła tańca – tutaj spełniają się marzenia” wspófinansowanego ze środków Powiatu Brzeskiego. W ramach projektu 30 uczniów klas III – VI szkoły podstawowej, oraz klas I – II gimnazjum aktywnie uczestniczyło przez okres 3 miesięcy w zajęciach prowadzonych przez firmę JDC Andrzeja Starowicza . Osiągnięte cele projektu to : umożliwienie spędzenia wolnego czasu w sposób ciekawy i atrakcyjny bez komputera i telewizora, promowanie aktywnego spędzenia czasu po zajęciach szkolnych, nabycie nowych umiejętności i zwiększenie poczucia własnej wartości. Całkowita wartość projektu 5 797 zł w tym dofinansowanie uzyskane z Powiatu Brzeskiego w kwocie 2 800 zł. Pokaz umiejętności tanecznych naszych uczniów w trakcie tegorocznych dożynek gminnych.
2. Zakończyliśmy projekt pn. „Wspólnie przygotowujemy Dożynki Gminne”. W ramach projektu zorganizowaliśmy :
a) dwa wyjazdy do gospodarstw agroturystycznych w msc. Przyborów i Dobrociesz specjalizujących się w wypieku tradycyjnego chleba, kołaczy i podpłomyków. Podczas warsztatów zorganizowanych w tych gospodarstwach można było prześledzić cały proces wypieku, oraz wymienić się doświadczeniami w tym zakresie – następnie członkowie Stowarzyszenia przygotowali własne wypieki na uroczystość dożynkową.
b) kolejne wyjazdy dotyczyły warsztatów z zakresu rękodzieła ludowego, w tym celu udaliśmy się na Panoramę Kultur w skansenie na terenie Szymbarku gdzie uczestniczyliśmy w prezentacji dziedzictwa kulturowego i ginących zawodów. Po drodze zwiedziliśmy zamek Tropsztyn i kasztel w Szymbarku. W ramach dożynek zorganizowaliśmy wystawę prac malarskich, oraz rękodzieła w namiocie organizacyjnym Stowarzyszenia. Ogólna wartość projektu to kwota 4 975 zł, w tym udział finansowy Gminy Gnojnik w wysokości 2 200 zł.
3. Udział Stowarzyszenia w Dożynkach Gminnych w Lewniowej a) zorganizowanie występu naszych dzieci w tańcach nowoczesnych, sfinansowanie przyjazdu i występu ich instruktorki wraz z zespołem. b) przygotowanie i wyposażenie namiotu organizacyjnego w tym : – wystawa prac malarskich P. Jolanty Gagatek – wystawa prac malarskich P. Marty Ząbkowskiej – wystawa rękodzieła P. Lucyny Nowakowskiej c) przygotowanie i rozdysponowanie nieodpłatnie w trakcie dożynek kołaczy, tradycyjnego chleba ze smalcem i pomidorów.
Szczególne podziękowania dla naszych cudownych dzieci, które z tak wielkim zaangażowaniem i entuzjazmem uświetniły swoim występem Dożynki Gminne, p. Marzence Suder bez której pewnie byśmy sobie nie poradzili, oraz wszystkim którzy wspierali nas dobrym słowem i czynem Marcie Zelek, Kasi Konicz.
DZIĘKUJEMY